Jak zatrzymać pracownika w firmie? – język obcy dla pracowników

Świetna znajomość języka obcego to istotna karta przetargowa na rynku pracy. Swobodne posługiwanie się językiem angielskim nierzadko pozwala negocjować lepsze warunki w nowej pracy lub zwiększa nasze szanse na awans. Nieco rzadziej mówi się tutaj o perspektywie pracodawcy, a dokładniej o tym, czy możliwość uczestnictwa w finansowanym przez przedsiębiorstwo kursie językowym może skłonić pracownika do pozostania w firmie?

Kursy językowe dla firm – dlaczego są takie ważne?

Możliwość dokształcania się i podnoszenia swoich kwalifikacji jest istotna dla każdej ambitnej osoby. Zdarza się, że na danym stanowisku nie ma już ona wystarczająco dużo wyzwań. W takiej sytuacji pracownik może zacząć rozglądać się za nową posadą, co jest całkowicie zrozumiałe.

Przedsiębiorcy powinni zdawać sobie sprawę, że w obecnych czasach coraz głośniej mówi się o tym, jak właściwie traktować zatrudnionych. Oprócz tak podstawowych kwestii, jak odpowiednie wynagrodzenie, nie można zapominać o tym, że pracownicy doceniają również szansę na rozwój, m.in. możliwość nauki języków obcych.

Angielski dla firm to bardzo atrakcyjna opcja z punktu widzenia pracowników. Na takich zajęciach mogą poznać branżowe słownictwo, dzięki któremu będą w stanie w bardziej profesjonalny sposób obsługiwać klientów i partnerów zagranicznych. Kompetencje językowe mają ogromny wpływ na to, jak odbiera nas rozmówca. Gdy zamiast rozwlekłych opisów, używamy odpowiedniej terminologii, budujemy wizerunek specjalisty, doskonale znającego się na swojej pracy. Zatrudnione osoby świetnie zdają sobie sprawę z tego, jak ważne i przydatne są to umiejętności, dlatego przychylniejszym okiem patrzą na przedsiębiorstwa, które inwestują w kurs języka angielskiego dla firm.

Angielski dla firm – jak wybrać kurs, na którym rzeczywiście skorzystasz ty i twój pracownik?

Nie ma co ukrywać – pracownik świetnie znający angielski to również cenny nabytek dla pracodawcy. Aby jednak efekty nauki były rzeczywiście zadowalające, dobrze jest wybrać firmę, która oferuje kursy obejmujące różne bloki tematyczne. Taka szeroka oferta znacznie ułatwia wybór zajęć, dopasowanych do profilu działalności firmy. Idealnie byłoby, gdyby kursy:

  • prowadzone były przez dobrze przygotowaną kadrę nauczającą;
  • w indywidualny sposób podchodziły do uczniów;
  • wykorzystywały metody nauki, wspierające zapamiętywanie nowego materiału.

Wybór takiego rozwiązania dla zatrudnionej osoby będzie atrakcyjnym sposobem na rozwój i szansą na dopisanie do swojego CV nowej umiejętności, a dla pracodawcy będzie sposobem na lepiej wykształconego i przygotowanego do obowiązków pracownika.